12 kansen van de Corona Lockdown

12 kansen van de Corona Lockdown

Coronatijd is een bijzondere tijd

We leven nu in een bijzondere tijd. Kijk in de media of het journaal en het nieuws wordt beheerst door het coronavirus. Door de intelligente lock-down is bijna iedereen vanuit thuis aan het werk.

Daarbij spelen er een aantal nieuwe uitdagingen. Zoals:

  • Hoe richt ik een goed thuiskantoor in,
  • Fysiek aanwezig op je afdeling gaat niet meer,
  • Vergaderen via beeldbellen voelt toch anders.

Kansen tijdens en na de coronacrisis

Je kunt je boos maken over deze crisis.

Misschien voel je jezelf daardoor verlamd of angstig. Maar dat gaat je niet helpen.

Beter is om na te denken over de kansen die er wel zijn.

Want er zijn nu ook situaties en ervaringen die juist positief zijn om ook toe te passen na de coronacrisis. Zoals

  • Ik moet nu goede afspraken maken met huisgenoten, anders krijg ik mijn werk niet gedaan,
  • Op afstand managen van projecten,
  • Geen fysiek bezoek aan klanten en toch je business blijven doen,
  • Leidinggeven op afstand is toch mogelijk,
  • Er komen geen collega’s aan je bureau op het moment dat het jou niet uitkomt.

Kortom, zaken die je voor de coronacrisis niet voor mogelijk hebt gehouden. Maar ook zaken waarvan je dacht dat het heel moeilijk zou zijn, vallen achteraf toch mee.

Maar mijn business is stilgevallen

Geldt voor jou dat je werkzaamheden minder zijn geworden, of helemaal zijn gestopt?

Dan heb je nu tijd om uit te zoomen en te kijken wat je binnen jouw business nog wel kan doen.

Wat tips:

  1. Bedenk hoe jouw dienst ook digitaal geleverd kan worden
  2. Bedenk en ontwikkel een nieuw product of diensten die je na de crisis gaat leveren.
  3. Je website op orde brengen
  4. Artikelen of blogs schrijven waarmee je jouw expertise kan laten zien
  5. Schrijf een (management)-boek / e-book
  6. Ga concurrentieonderzoek doen
  7. Je zolder of garage opruimen
  8. Je computer opschonen
  9. Een goede back-up maken
  10. De laatste verhuisdozen uitpakken
  11. Bijpraten met je zakenrelaties die je al lange tijd niet hebt gesproken
  12. Maak je hoofd leeg door alles op te schrijven wat nog in je hoofd zit en wat je ooit nog wilt doen.

Heel veel succes in deze verwarrende tijd en blijf gezond.

Gratis e-book

Vraag nu het e-Book Prioriteiten stellen doe je zo! (tijdelijk gratis)

aan.

Wil je meer informatie?

Vind je dit interessant en wil je hier meer over weten? Dan heb ik 5 opties voor je:

  1. Wil je zelf een Training Professioneel Timemanagement volgen?

    Schrijf je dan in voor onze populaire open training “Je voornemens de Baas” op 22 apr Eindhoven (bijna vol), 13 mei Rotterdam (bijna vol), 27 mei Utrecht (bijna vol), etc. Er zijn nog meer data. Krijg ALLE data en locaties in je mailbox

  2. Wil je hulp en aandacht voor jouw concrete zelf- en timemanagement uitdagingen?

    Dan heb ik speciaal voor jou een 1 op 1 begeleidingstraject. We gaan dan samen aan de slag en je krijgt maximaal maatwerk voor jouw persoonlijke uitdagingen.

  3. Wil je met je team of afdeling productiever worden?

    Dan is onze in-company Training Professioneel Timemanagement geschikt.

  4. Wil je met een grote groep een inspirerende lezing of workshop hierover?

    Vraag dan hier een offerte aan.

  5. Ga je graag zelf aan de slag?

    Dan is mijn Timemanagement eBook (tijdelijk gratis) zeker interessant voor jou.

Kun je niet kiezen of wil je overleggen wat voor jou het meest passend is? Bel mij (Eric) dan op telefoon 073-6 232 804 of stuur mij een bericht, voor een gratis en vrijblijvend advies.

Wil je dit artikel gebruiken?

Lees eerst onze voorwaarden hiervoor.