Training Timemanagement voor de Kinderopvang
Training plannen en organiseren voor de kinderopvang
Je werkt als leidinggevende, locatiemanager, staf, MT-lid, bestuurder of als backoffice medewerker in de kinderopvang, BSO of Preschool en je merkt dat je:
- dagelijks bedolven wordt door email, whatsappjes van PM-ers en telefoontjes van ouders
- regelmatig onderbroken wordt door collega’s aan je bureau
- het management informatie systeem jou veel tijd kost
- veel tijd kwijt bent aan het oplossen van uitval van je PM-ers door ziekte, zorgverlof en vakanties
- te weinig tijd hebt in het coachen van je PM-ers
- je avond regelmatig een verlening is van je werkdag
- aan het einde van de dag niet gedaan hebt wat je had willen doen
Volg dan de training timemanagement voor de kinderopvang.
In deze training timemanagement voor de kinderopvang ga je werken aan je competentie plannen en organiseren.
Ik doe mee Meer data,
locaties en prijs

Onze trainingen zijn populair. Wil je mee doen met onze training, wacht dan niet te lang met inschrijven.
Alternatief
Het is ook mogelijk om deze training als in-company variant voor jouw team op een door jouw gewenste locatie te geven. Of wil je liever 1 op 1 begeleiding i.p.v. in een groep, omdat het bij jou 5 voor 12 is (er is ook 1 op 1 begeleiding voor ADHD / ADD-ers en 1 op 1 begeleiding voor leidinggevenden en managers). Voor jullie organisatie of relaties kunnen we een inspirerende workshop/lezing houden. Let op, er zit wel humor in onze trainingen en workshops. Meer informatie:
Je leert op effectieve wijze doelen en prioriteiten bepalen en benodigde tijd, acties, middelen en mensen aangeven en vervolgens doelmatig organiseren om de bepaalde doelen te kunnen bereiken.
Plannen en organiseren in de kinderopvang
Op een kinderopvanglocatie betekent dit vaak dat je naast het uitvoeren van het HR-beleid nog veel andere ballen in de lucht houdt. Denk bijvoorbeeld aan:
- Het benutten van de talenten en initiatieven van pedagogisch medewerkers. Bijvoorbeeld een medewerker die een passie heeft voor muziek stimuleren om een wekelijkse zang- en muziekuurtjes te organiseren.
- Het zorgen voor de juiste personeelsbezetting. Bij ziekte van een collega snel schakelen, een invaller regelen en toch zorgen dat alle groepen voldoen aan de BKR (beroepskracht-kindratio).
- Het inventariseren van trainingsbehoeften. Bijvoorbeeld ontdekken dat het team extra handvatten wil voor het omgaan met peuters met een taalachterstand, en daarop een passende VVE-training inplannen.
- Het opstellen van een team- en (bij)scholingsplan. Zodat iedereen zich kan blijven ontwikkelen — van EHBO-herhaling tot verdieping in babygebarentaal.
- Het begeleiden van zieke medewerkers. Je voert verzuimgesprekken, bespreekt re-integratiemogelijkheden en legt dit zorgvuldig vast in het administratiesysteem.
- Het voeren van wervings- en selectiegesprekken. Bijvoorbeeld om een nieuwe pedagogisch medewerker te vinden die goed past bij het team en de oudergroep.
Het uiteindelijke doel is dat collega’s gemotiveerd blijven, zich blijven ontwikkelen en de afgesproken doelen behalen — zodat kinderen elke dag in een veilige, stimulerende en liefdevolle omgeving kunnen opgroeien.
Door de grote diversiteit aan taken is plannen en organiseren in de kinderopvang een flinke uitdaging. Maar als je timemanagement-vaardigheden eenmaal onder de knie hebt, geeft dat rust, overzicht én plezier in je werk. Iets waar je je hele verdere loopbaan in de kinderopvang van profiteert.
Offerte training timemanagement voor de kinderopvang
Vraag nu een offerte aan voor een training timemanagement voor de kinderopvang.