Hoe zorg je dat jouw verzoek als eerste wordt behandeld
Hoe vaak gebeurt het niet dat je zelf achter je verzoek aan moet gaan, voordat je een reactie krijgt.
Sinds ik training en begeleiding geef over persoonlijke effectiviteit hoor ik steeds vaker dat dit een behoorlijke productiviteitskiller is.
Maar je kunt er wel wat aan doen.
Ik heb een aantal slimmer werken tips voor je.
De meeste last heb je van mensen die hun workflow niet in de hand kunnen houden.
Zij leven meestal in hun mailbox of zijn vergroeid aan hun mobiele telefoon.
Ondanks dat deze personen denken dat zij boven op hun werk zitten, zijn ze er meestal onder begraven.
Wat resulteert dat jouw klus ergens in hun stapels beland.
Professional Timemanagement
Herken de chaoten
Je herkent deze chaotische personen aan het feit dat zij direct jouw mails beantwoorden.
Daardoor verschuiven hun eerdere taken of taken die meer tijd nodig hebben naar de achtergrond.
Pas als deze taken urgent worden of escaleren, besteden ze er tijd aan.
Meestal wijzen anderen hen erop dat het nu echt dringend is.
Door het kabaal hierover laten ze alles vallen en starten ze aan de uitgestelde urgente klus.
De indringende of emotionele reactie van een belanghebbende veroorzaakt deze reactieve manier van werken.
Jouw voordeel van hun zwakheden
Maar hoe kun jij dan het beste met deze personen omgaan?
Doordat zij hun gedrag niet veranderen, kun je alleen maar gebruik maken van de zwakheden van hun werkwijzen.
Namelijk zorgen dat jouw verzoek het luidste en het laatste is.
Bijvoorbeeld door de persoon persoonlijk, of indien dit niet mogelijk is, per telefoon te benaderen.
Direct na je persoonlijke gesprek stuur je een mail waarin je verwijst naar je recentelijke persoonlijke onderhoud inclusief de besproken afspraken van wat en wanneer je iets verwacht.
Blijf er boven op zitten
Zo, nu ben jij de laatste en luidste.
Indien dit niet direct helpt moet je dit recept op korte termijn herhalen.
Het gevolg is dat de andere klussen naar de achtergrond verschuiven en jouw verzoek nu wel wordt behandeld.
Over de schrijver van dit artikel
Mijn naam is Eric van den Heuvel van EenHelderHoofd en heb mezelf de nobele taak gesteld om professionals weer te laten glimlachen op het werk door ervoor te zorgen dat ze bovenop hun taken blijven, in plaats van begraven te worden onder een berg werk. Want laten we eerlijk zijn, niemand wil eindigen als een ondergrondse kantoormummie, werkwezel, mailmonster, spreadsheet-slaaf of deadline-duiker, toch?Laat chaos achter je: De Timemanagement training die werkt!
Volg net als duizenden voorgangers onze Training Professioneel Timemanagement. Zodat jij ook weer tijd krijgt voor je hobby's, je gezin, vrienden en favoriete sport.Professioneel Timemanagement maar dan slimmer.
Zie ik je op 15 januari ? Claim dan nu je plek. Want er zijn nog maar 2 plekken beschikbaar. Schrijf je alleen in als je dit ook echt wilt.
Vind je dit artikel interessant?
Anderen die dat ook vinden, bekeken ook de volgende artikelen:
- 5 tips om uitstelgedrag te voorkomen tijdens het thuiswerken.
- Wat is het verschil tussen druk en productief?
- De echte functie van jouw leidinggevende.
Wil je meer informatie?
Vind je dit interessant en wil je hier meer over weten? Dan heb ik 5 opties voor je:
- Wil je zelf een Training Professioneel Timemanagement volgen?
Schrijf je dan in voor onze populaire open training “Je voornemens de Baas” op 9 dec Rotterdam (bijna vol), 15 jan Utrecht, 29 jan Eindhoven, etc. Er zijn nog meer data. Krijg ALLE data en locaties in je mailbox
- Wil je hulp en aandacht voor jouw concrete zelf- en timemanagement uitdagingen?
Dan heb ik speciaal voor jou een 1 op 1 begeleidingstraject. We gaan dan samen aan de slag en je krijgt maximaal maatwerk voor jouw persoonlijke uitdagingen.
- Wil je met je team of afdeling productiever worden?
Dan is onze in-company Training Professioneel Timemanagement geschikt.
- Wil je met een grote groep een inspirerende lezing of workshop hierover?
- Ga je graag zelf aan de slag?
Dan is mijn Timemanagement eBook (tijdelijk gratis) zeker interessant voor jou.