7 Goede voornemens die wel realiseerbaar zijn.

7 Goede voornemens die wel realiseerbaar zijn.

Goede voornemens realiseren 2019

Goede voornemens moeilijk?

Het nieuwe jaar komt eraan. Om je heen hoor je goede voornemens.

Wil jij ook meedoen met deze traditie, dan heb ik hier een aantal goede voornemens die je niet moet doen, maar juist moet laten.

Grote kans dat jij dan niet bij de 35% hoort die in de eerste 30 dagen al hun goed voornemens laat varen.

Word je ook regelmatig gevraagd wat je goede voornemens zijn voor het nieuwe jaar?

Goede voornemens nieuwe jaarHier een antwoord waarbij je later nooit in verlegenheid gebracht wordt omdat jouw goede voornemens niet hebt gerealiseerd.

Start je lijstje met goede voornemens met zaken die je NIET meer gaat doen.

Meestal zijn deze eenvoudiger dan zaken die je wel gaat doen. Een uitzondering is hierop is natuurlijk stoppen met roken.

Goede voornemens die je eenvoudig gaat realiseren

Dus begin het nieuwe jaar met zaken die je NIET meer gaat doen, zoals:

  1. NIET direct lezen en reageren op e-mails als deze binnenkomen.

    Als het urgente zaken betreft, dan zal men jou zeker geen mail sturen. Ze bellen jou of men komt direct aan jouw deur of je bureau.

  2. NIET meer alle nieuwsbronnen lezen.

    Kies een handige verzamelpagina van jouw favoriete krant of van een algemene nieuwsbron, zoals nu.nl of nieuws.nl. Meestal is eenmaal lezen per dag ruim voldoende.

  3. NIET meer alle social media berichten direct lezen.

    Maak een apart e-mail account aan, bijvoorbeeld op www.gmail.com en laat alle updates en berichten van je Twitter, Facebook, Linkedin contacten naar dit aparte emailaccount sturen. Zo worden je belangrijke berichten niet ondergesneeuwd door al het social media gekwetter en geblaat.

  4. NIET meer naar vergaderingen gaan die geen duidelijke agenda of doel hebben.

    Hierdoor voelen de genodigden zich niet geroepen om zich voor te bereiden. Het gevolg is veel gepraat en weinig besluiten en waarschijnlijk loopt de vergadering, qua tijd, erg uit.

  5. NIET meer proberen een datum te prikken via e-mail.

    Wil je een afspraak met één persoon, pak dan de telefoon. Indien je per mail met meerdere personen een afspraak wilt maken resulteert dit vaak in vele e-mailberichten direct aan jou of in CC aan jou. Gebruik dan liever hulpmiddelen zoals de mogelijkheid van Outlook om verschillende agenda’s van je collega’s naast elkaar te zetten. Indien je geen inzage hebt in de agenda van de deelnemers zijn er gratis hulpmiddelen zoals afspreken.nl, datumprikker.nl of prikjedatum.nl.

  6. NIET meer per mail reageren op ingewikkelde of gevoelige kwesties.

    Deze lokken weer discussies uit via e-mail. Wat weer resulteert in wederom lange mails, veel tijdsbeslag en frustratie. Beter is om de telefoon te pakken en ingewikkelde of gevoelige zaken mondeling te behandelen. Een samenvatting van wat besproken is kan daarna eventueel per mail gestuurd worden, mocht je behoefte hebben om dit schriftelijk vast te leggen.

  7. NIET meer op iedere verzoek direct “Ja” zeggen.

    Vraag vriendelijk om bedenktijd. Hierdoor kun je beter afwegen of het verzoek past in jouw drukke tijdsbesteding en bijdraagt aan zaken die jij belangrijk vindt.

Toch maar weer goede voornemens proberen?

Wil je toch graag goede voornemens met jezelf afspreken, die je in het nieuwe jaar gaat uitvoeren?

Maak deze dan realiseerbaar door het doel niet te groot te maken.

Of nog beter een aantal tussendoelen te definiëren.

Bijvoorbeeld voor het einde van het komende kwartaal fiets ik minimaal 2 maal per week 35 kilometer. Het volgende kwartaal fiets ik minimaal … maal per week … kilometer. Vul zelf maar in.

Goede voornemens om naar de sportschool te gaan? Voorzichtig op de loopband!

 

Goede voornemens met sociale druk

Vertel je voornemen aan zo veel mogelijk mensen in je directe omgeving.

Er zullen zeker mensen zijn die je in de loop van het jaar gaan vragen hoe het met dit voornemen gaat.

Deze extra sociale druk en het opdelen in subdoelen helpt je om je doel makkelijker te realiseren.

Ik wens je een nieuw jaar bruisend en sprankelend, stralend en schitterend, gezond en gelukkig, zorgeloos en prachtig. Maar ik wens je natuurlijk ook een jaar met Een Helder Hoofd toe.

Wil jij ook in het nieuwe jaar minder werkdruk en minder stress ervaren?

Eerst volgende timemanagement cursus op 19 september Den Bosch, 23 sept Amsterdam, 25 sept Utrecht, 3 okt Rotterdam, 4 okt Eindhoven, 9 okt Den Bosch etc.
Meer info Meer data, locaties en prijs Klantervaringen

"Onze trainingen zijn populair. Wil je mee doen met onze training, wacht dan niet te lang met inschrijven."
Ik wil nu de trainingsdata en locaties in mijn mailbox

Vind je dit artikel interessant?

Anderen die dat ook vinden, bekeken ook de volgende artikelen:

Wil je meer informatie?

Vind je dit interessant en wil je hier meer over weten? Dan heb ik 5 opties voor je:
  1. Wil je hulp en aandacht voor jouw concrete zelf- en timemanagement uitdagingen? Dan heb ik speciaal voor jou een 1 op 1 begeleidingstraject. We gaan dan samen aan de slag en je krijgt maximaal maatwerk voor jouw persoonlijke uitdagingen.
  2. Wil je zelf een training timemanagement volgen? Schrijf je dan in voor onze populaire open training “Je voornemens de Baas”
  3. Wil je met je team of afdeling productiever worden? Dan is onze in-company training timemanagement geschikt.
  4. Wil je met een grote groep een inspirerende lezing of workshop hierover? Vraag dan hier een offerte aan.
  5. Ga je graag zelf aan de slag? Dan is mijn GRATIS timemanagement eBook zeker interessant voor jou.
Kun je niet kiezen of wil je overleggen wat voor jou het meest passend is? Bel mij (Eric) dan op telefoon 073-6 232 804 of stuur mij een bericht, voor een gratis en vrijblijvend advies.

Eerst volgende timemanagement cursus op 19 september Den Bosch, 23 sept Amsterdam, 25 sept Utrecht, 3 okt Rotterdam, 4 okt Eindhoven, 9 okt Den Bosch etc.
Meer info Meer data, locaties en prijs Klantervaringen

"Onze trainingen zijn populair. Wil je mee doen met onze training, wacht dan niet te lang met inschrijven."
Ik wil nu de trainingsdata en locaties in mijn mailbox

 

Wil je dit artikel gebruiken?

Lees eerst onze voorwaarden hiervoor.